seeing you smile..

Friday 25 January 2013

kesetian berbalas duka

assalamualaikum..hari ni hari yang aku terpaksa lalui.. walaupun aku tak mau teruskan..tapi..hidup mesti diteruskan..selagi nyawa dikandung badan.. aku tak boleh mengalah dengan apa yg aku lalui..dugaan dan cabaran mematangkan aku..  Allah menguji hambaNya kerana ingin hambaNya mengingati DIA. Subhanallah..dah lama aku lupakan DIA.. maafkan hambaMU YA ALLAH..

sekian lama aku jalinkan hubungan dengan si dia.. lebih kurang 4 tahun 5 bulan..tiba2.. aku dapat berita yang family si dia dah ada pilihan lain. aku dengan rela hati, ambil keputusan undur diri. bukan kehendak kami benda ni jadi.. kami memang sama2 saling sayang.. tapi..keputusan family.. sapa yang mampu untuk tolak? anak derhakalah dia andai dia menolak permintaan family? kami terpaksa mengambil keputusan untuk berpisah.. apa yang menghairankan aku..kenapa family dia x halang aku berkawan dengan dia sejak kami mula2 kenal dulu? nak aku terseksakah?

setiap malam aku dengan dia berendam air mata.. tak tahu apa yang akan jadi pada hubungn kami. terlalu sukar untuk aku tempuh segala2 nya tanpa dia.. ak terlalu berharap pada hubungan ini. dia ada jugak suruh aku teruskan hubungan ni.. tapi aku x mampu.. aku x nak kalau sebab aku, family dia berpecah belah.. dekat dia.. aku cakap..aku terpaksa lepaskan hati dia walaupun aku terpaksa. aku sanggup berkorban untuk melihat family dia bahagia tengok anak diorang bahaga dengan pilihan diorang.. tapi dia x sanggup tengok aku terkontang kanting.. bagi dia.. aku segala2..tapi bagi aku..family dia adalah segala2nya.. biarlah dia bahagia dengan pilihan hati family agar diberkati..
dekat dia.. aku ucapkan semoga bahagia selalu... lupakan aku.. dan aku cuba lupakan dia.. mungkin aku masih terkejut dengan apa yang jadi.. sebab terlalu cepat.. bayangkan 4 tahun menyulam cinta.. tetapi..dalam masa 4 jam boleh putus? apa yang korang rasa bila jadi cmni dekt diri korang? boleh jawab? =)

semoga ALLAH mempermudahkan urusan hambaNya.. Amin  Ya Rabb....

2 comments:

  1. bersabarlah syg..ni semua keje ALLAH.. dye yg Maha Mengetahui kn..insyaALLAH hg akn dpt yg lebih baik dr yg dulu k..=)

    ReplyDelete